یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : تجلیل و تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه ابعاد گوناگون دارد که یکی از این ابعاد کسب معرفت و شناخت اهل بیت(ع) و گام نهادن در راه خداوند متعال است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، آیت ا... سید ابوالحسن مهدوی اظهار داشت: یکی از افتخاراتی که نصیب کشور ما و جمهوری اسلامی ایران شده است بهرمندی از وجود امامزادگان عظیم الشان است.
 
نماینده مردم اصفهان در  مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: ما نیاز داریم تا با اکرام امامزادگان عظیم الشان هویت خود را بیابیم و تجلیل از این بزرگواران زمینه ساز نهادینه شدن سبک زندگی آنان و پیروی از دستوراتشان می شود ،همچنین این مهم باعث الگوسازی در زندگی ما می شود که بسیار کمک می کند تا سبک زندگی اسلامی در جامعه رواج پیدا کند.
 
آیت ا... سید ابوالحسن مهدوی در ادامه خاطر نشان کرد: پیروی از راه و منش امامزادگان به معنی کنار گذاشتن باطل و لبیک گفتن به دعوت خداوند متعال، قرآن کریم و پیروی کردن از اهل بیت(ع) است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر فردی در زندگی خود هدفی دارد و برای رسیدن به آن در حال فعالیت و کوشش است  و همچنین دغد غه هایی که در حال حاضر به خاطر مسائل دنیوی بیشتر افراد جامعه را به خود درگیر کرده است باعث شده تا مردم کمتر به سراغ امامزادگان واجب التعظیم این گنج های تمام نشدنی بروند در صورتی که اگر با نیت خالصانه به آن ها توسل بجوییم و این بزرگواران را واسطه قرار دهیم تا از آبرویی که در پیشگاه خداوند متعال دارند برای ما عافیت طلب نمایند تمام مشکلات و مسائلی که برخی از اوقات سالیان درازی است که با آن ها درگیر هستیم به راحتی حل و فصل می شوند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به کرامات امامزادگان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از راه های تکریم امامزادگان جلیل القدر بیان کرامات آنان از طریق اطلاع رسانی توسط متولیان امر است  که این موضوع باعث می شود تا مردم از برکات این چشمه های بی پایان آگاه شوند.
 
آیت ا... سید ابوالحسن مهدوی در ادامه افزود: به زیارت رفتن این بزرگان و برپا داشتن نماز جماعت و همچنین به جای آوردن آداب و رسوم مربوط به زیارت آنان یکی دیگر از راه های تکریم امامزادگان عظین الشان است همچنین افرادی که دارای توان مالی هستند باید در جهت توسعه و عمران حرم های مطهر این امامزادگان گام بردارند زیرا که این کار یکی از بهترین راه های تکریم امامزادگان بزرگوار است.
/2759/